אבודים עם צופית גרנט – חקירות ברומניה

נתי להב מספרת על החקירות ברומניה בעונה החדשה של אבודים, סיפורו של ארז פרץ:

אחת החקירות המורכבות והמטלטלות שלנו כמשרד החקירות של אבודים עם צופית גרנט: סיפורו של ארז פרץ, שנולד ברומניה ועד גיל שנתיים היה באחד מבתי הילדים של הרודן צ'אוצ'סקו.

איך אנחנו מפצחים מקרים בחו"ל אחרי כל כך הרבה שנים של ניתוק בדרך כלל בנסיבות טראגיות?

מהן שיטות החקירה הידועות רק לנו?

באיזה ציוד מתוחכם אנו משתמשים ?

כאשר אנו רואים בתכנית חוקר/ת פרטי/ת בחו"ל, אנו המשרד שמפעיל ומנהל את הצוותים בהתאם לרגישויות הרבות סביב מקרה החקירה.

הצוות של להב, הוא צוות יחידי מסוגו בארץ ובעולם, משרד של נשים חוקרות פרטיות שפועלות סביב השעון לאיתור קרובים ונעדרים. לא בכל יום פוגשים צוות כזה, חמ"ל של חוקרות וחוקרים פרטיים שהתכנס רק כדי לפצח מקרה חקירה.

אלו רק חלק מהסודות הכמוסים של עולם החקירות שלי:

יש שוני ויש יתרון במשרד שכולו נשים חוקרות פרטיות. שוני שמתבטא לא רק באינטואיציה נשית. שוני  שמתבטא מאוד ביכולת להביא ראיות. יכולות מיוחדות של חקירה בכיסוי, יכולת להשיג מידע באמצעות דיבוב, היכולת הזו לדובב ללבוש דמויות, להכנס לסיטואציה לא פעם מסוכנת. לא כל אחד יכול לעשות את זה, צריך גם אומץ לב, להכנס תחת כיסוי עם ציוד צילום והקלטה סמויים.

יש לנו יכולת מיוחדת, לגייס ולהפעיל סוכנים וסייענים בכל מקום בעולם אפילו בפרגוואי, באוקראינה, ברוסיה, בסיביר. כך היה גם ברומניה, במקומות הכי קשים ומסוכנים.

ארז פרץ יוצא יחד עם אבודים לנצח בכל הכח את ההסתרה אודות נסיבות הולדתו והתקופה קודם מסירתו לאימוץ בישראל.

ארז נולד ב 1987 ולאחר שנתיים בבית הילדים הכפוף ישירות לארמונו של הרודן צ'אוצ'סקו, אומץ וגדל כאן בישראל. ארז הוא לא היחידי. למעשה, הגיעו עשרות ילדים אולי מאות לאימוץ מרומניה לישראל ישירות מבתי הילדים הללו.

המדיניות של צ'אוצ'סקו  להגדיל את אוכלוסיית רומניה הביאה אותו לחוקק צו שאסר הפלות ברומניה. הוא ציווה להגביר את הילודה, אסר גירושין הפסיק את אמצעי המניעה, משפחות בנות 5 ילדים ויותר קיבלו הטבות והקלות במסים ולעומתם רווקים קיבלו קנסות.  כך נולדו ברומניה 2 מיליון "ילדי הצו". ילדים רבים הגיעו לבתי הילדים ולמעשה ב-1989 לאחר ההפיכה והוצאתו להורג של הרודן, היו 170 אלף ילדים ב-700 בתי ילדים. ילדים לא רצויים, אפילו שנואים שנולדו רק בשל צו. לא יתומים, כי לכולם כמעט היו הורים שנטשו. הרבה מאוד תינוקות הגיעו מבתי הילדים של צ'אוצסקו לישראל, בינהם ארז פרץ.

ארז שחוזר איתנו לאתר את שורשיו הוא אחד משורדי בית הילדים של צ'אוצ'סקו. רבים אחרים לא שרדו.

בחקירות שלנו לאיתור שורשיהם של חלק מהילדים הללו שהגיעו לישראל, שכיום כבר בני שלושים ויותר, אנחנו חוזרים לאחת התקופות האפלות ברומניה.

גלילה לראש העמוד
×

זקוקים לעזרה?

× איך אנו יכולות לעזור לכם
דילוג לתוכן