משרד החקירות של להב מבצע את כל החקירות בתכנית אבודים עם צופית גרנט מהעונה הראשונה בכל הפרקים.

חיפוש אבודים בולגריה

כחוקרת פרטית נדרשתי להרבה תושייה וחשיבה מחוץ לקופסא בחקירות בבולגריה. ישנם הרבה מאומצים מבולגריה בישראל ובעקבות שידור פרקיי אבודים, הוצפתי בשאלות אודות סיפוריהן המרגשים של שונטל ובת חן. השאלה שחזרה שוב ושוב:

כיצד הצלחנו לאתר ולאחד את שונטל ובת חן כל אחת עם משפחתה הביולוגית?

בעצם חודשים ארוכים של חקירות עומדים מאחורי המפגשים המטלטלים והמרגשים של בת חן ושונטל – כל אחת עם בני משפחתה. החוקרות הפרטיות ממשרדי מיומנות באיתור קרובים ונעדרים בכל רחבי העולם. הן חקרו ופעלו באינטנסיביות במשך תקופה מול סייענים, סוכנים ומקורות בבולגריה עד שהצליחו לפצח את שתי המשימות. כזכור את משפחתה של בת חן איתרנו בכפר בבולגריה ואת משפחתה של שונטל איתרנו בגרמניה.

בחיפושים שלנו אחר כל קצה חוט אפשרי, חזרנו לנקודת ההתחלה. חזרנו לחפש רמזים מהמקום הראשוני עליו ידענו מעדויות ההורים המאמצים: בית היתומים. בת חן ושונטל שתיהן אומצו מאותו בית יתומים בבולגריה.

בית היתומים "זלטיצה" שכן במעבה היער במקום מבודד ומרוחק. כשהגענו לשם, גילינו שהמבנה עומד נטוש ולמעשה כבר נסגר לפני שנים רבות.

קצה החוט הבא גם הוא הגיע מסיפורם של המאמצים. המתווכת הבולגריה ואניה. ההורים סיפרו שהיא היתה עורכת דין שהיא טיפלה בכל נושא האימוץ. במהלך החקירות לאיתורה של  אותה ואניה הבנו שהיא קשורה לכל כך הרבה אימוצים מבולגריה לישראל. לא רק שלא היתה עורכת דין, אלא אף נעצרה בחשד לסחר בילדים.

מי שצפה בפרק שמע אותי מדווחת על הגילוי הזה  בפריים טיים לצופית גרנט.

ועוד גילויים: גזענות שלא ידענו כמותה כנגד צוענים. סיפרו שהם גנבים, נוכלים וצריך להזהר מהם. גזענות כזו שמכלילה גזע שלם תחת אותה כותרת מזכירה ימים אפלים בהיסטוריה, וגם היום, בעקבות שידור הפרקים מצאתי כמותה לרוב בשלל תגובות לפרק.   

היחס הגזעני, השורשים הצועניים של שונטל ושל בת חן הקשו על החקירה. בשל מוצאן התקשנו לאתר סייענים בבולגריה שיסכימו לחפש באזורים בהם גרים הצוענים. אנחנו לא התייאשנו גם שנטרקו הדלתות בזו אחר זו בחוסר ברצון לסייע לנו בחיפושים.

צעד אחר צעד גילינו עוד ועוד רמזים ובסיוע של מקורות התחברו החלקים בשני המקרים כמו בשתי יצירות מופת של פאזל מושלם. מצאנו את המשפחה הביולוגית של בת חן בבולגריה ואת המשפחה של שונטל בגרמניה.

אם פספסתם את הפרקים, הכנסו לאתר רשת אבודים פרקים מלאים. אל תחמיצו את ההתרגשויות הגדולות בסיפוריהן של שתי החברות הנפלאות האלו, שונטל ובת חן, שאומצו מאותו בית ילדים  לשתי משפחות נהדרות ושונות כל אחת וגדלו כחברות בקיבוץ אפיקים.

גלילה לראש העמוד
×

זקוקים לעזרה?

× איך אנו יכולות לעזור לכם
דילוג לתוכן